Ja

Zrzucamy kilogramy

Krok pierwszy: zróżnicowana dieta

Zdrowie i kondycja organizmu zależą od sposobu odżywiania. Dieta odpowiednio dobrana do naszych potrzeb i trybu życia powinna być różnorodna. W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć produktów zbożowych, mlecznych, warzyw i owoców, produktów zawierających białko: ryb, drobiu oraz czerwonego mięsa. Posiłki należy spożywać częściej, ale w mniejszych porcjach. W drodze do szczupłej sylwetki nie możemy zapomnieć o piciu około 2 litrów płynów dziennie. Zapotrzebowanie na energię jest kwestią indywidualną, szacuje się jednak, że kobiety powinny dostarczać organizmowi około 2000 kcal dziennie. Kalorie spożywane w poszczególnych posiłkach obliczymy z pomocą tabeli kalorii.

Zdaniem specjalisty 

Anna Lewitt, Dietetyk, Trener Żywienia radzi:

Zaplanuj swój dzień tak, aby zjeść pięć posiłków, każdy po 300-400 kcal, co trzy godziny. Kobieta nie jest w stanie przyswoić więcej niż 400 kcal w jednym posiłku. Podziel więc swój duży obiad na trzy części i zadbaj, aby w każdej z nich znalazła się „garstka” węglowodanów złożonych (np. kaszy lub ryżu), białka (np. ryba lub chude mięso, przyrządzone bez użycia tłuszczu) oraz warzyw (sałatki, surówki z dodatkiem odrobiny oleju lub oliwy). Zmienisz styl życia na zdrowy i zyskasz zgrabną sylwetkę! 

 

Krok drugi: ćwiczenia

Duże znaczenie w walce z nadwagą i otyłością ma ruch. Kluby fitness oferują różne zajęcia. W zależności od potrzeb i celu, jaki chcemy osiągnąć, możemy wybrać najbardziej odpowiednie dla siebie. Jeśli zależy nam na poprawie kondycji oraz spalaniu tkanki tłuszczowej warto wybrać HI-LO , czyli układy choreograficzne, których uczymy się pod okiem instruktora. Wytrzymałość siłową poprawimy na zajęciach ABT lub ABF poprzez ćwiczenia nad określonymi partiami ciała (np. mięśniami brzucha). Zajęcia mieszane, w których choreografia łączy się z ćwiczeniami wzmacniającymi, to STEP oraz TBC (Total Body Conditioning). Ciekawą propozycją jest AQUA AEROBIK , czyli aerobik w wodzie, który wysmukla sylwetkę, poprawia krążenie i pozytywnie wpływa na kondycję.

 

Czy wiesz, że…

BMI (z ang. Body Mass Index) to wskaźnik masy ciała, który pozwala w przybliżeniu ocenić, czy nasza waga jest odpowiednia do wzrostu. By obliczyć BMI, wagę (wyrażoną w kilogramach) dzielimy przez wzrost (wyrażony w metrach) podniesiony do kwadratu. Na przykład dla osoby o wzroście 1,74 m i wadze 70 kg BMI policzymy wg wzoru:

70 kg : (1,74*1,74) = 70 : 3,0267 = 23,12 . Otrzymany wynik BMI wskazuje na prawidłową wagę ciała.

BMI

Opis

18,5 – 24,9

  prawidłowa masa ciała

25 – 29,9

nadwaga bez otyłości

30 – 34,9

stopień I otyłości

35 – 39,9

stopień II otyłości

40 i więcej

stopień III otyłości (ekstremalna)

 

Lekka Delecta:   Kubek (200 ml) napoju zaparzonego z jednej saszetki kawy Anatol zawiera zaledwie 2 kcal i ani grama kofeiny.

komentarzy /0/
Skomentuj